Spirulina

Spirulina – zielone mięso, mleko Matki Ziemi.
Takie określenia spiruliny najlepiej wskazują na to, że jest to bogactwo witamin i minerałów. Przyjmowana regularnie ta zielono – niebieska alga może znacznie odbudować i poprawić nasze zdrowie.

Bardzo dużo informacji na ten temat można znaleźć w internecie. Zamieszczę tu tylko maleńką część…

Naukowo potwierdzone właściwości regularnego stosowania spiruliny:

  • Obniża możliwość wystąpienia udaru mózgu
  • Obniża ciśnienie krwi
  • Usuwa metale ciężkie z organizmu
  • Zapobiega powstawaniu raka
  • Obniża poziom cholesterolu,
  • Dodaje energii
  • Przyspiesza utratę masy ciała
  • Łagodzi problemy z zatokami

Spirulina nazywana bywa zielonym mięsem z powodu prawie 3-krotnie większej zawartości wysokowartościowego białka w porównaniu z mięsem. Zawiera 18 aminokwasów, w tym 8 niezbędnych, co stanowi najwyższą koncentrację jaką można znaleźć w żywności.
Suplementy diety zawierające spirulinę mogą stanowić doskonałe uzupełnienie diety dla osób ograniczających spożycie produktów mięsnych i białka mlecznego np. wegetarian. Mogą również stanowić alternatywne źródło peptydów dla osób nietolerujących białka z innych produktów wysokoproteinowych.
Ta niezwykła alga zawiera też łatwo przyswajalne żelazo, magnez, potas, witaminy, makro i mikroelementy.
Spirulina jest najbogatszym, znanym obecnie źródłem kwasu gamma linolinowego (GLA) w diecie człowieka. Ma on wpływ na układ odpornościowy.

Za czasów Azteków i wśród plemion afrykańskich znad jeziora Czad spirulina stosowana była w kuchni, kosmetyce oraz lecznictwie. Nowego znaczenia i rozgłosu nabrała w 1988 r. po ogłoszeniu przez naukowców z NASA, że ze względu na swoje właściwości będzie hodowana w kosmosie i stanie się pokarmem dla astronautów.

Podobało Ci się? Udostępnij
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *