Spirulina

Spirulina – zielone mięso, mleko Matki Ziemi.
Takie określenia spiruliny najlepiej wskazują na to, że jest to bogactwo witamin i minerałów. Przyjmowana regularnie ta zielono – niebieska alga może znacznie odbudować i poprawić nasze zdrowie.

Bardzo dużo informacji na ten temat można znaleźć w internecie. Zamieszczę tu tylko maleńką część…

Naukowo potwierdzone właściwości regularnego stosowania spiruliny:

  • Obniża możliwość wystąpienia udaru mózgu
  • Obniża ciśnienie krwi
  • Usuwa metale ciężkie z organizmu
  • Zapobiega powstawaniu raka
  • Obniża poziom cholesterolu,
  • Dodaje energii
  • Przyspiesza utratę masy ciała
  • Łagodzi problemy z zatokami

Spirulina nazywana bywa zielonym mięsem z powodu prawie 3-krotnie większej zawartości wysokowartościowego białka w porównaniu z mięsem. Zawiera 18 aminokwasów, w tym 8 niezbędnych, co stanowi najwyższą koncentrację jaką można znaleźć w żywności.
Suplementy diety zawierające spirulinę mogą stanowić doskonałe uzupełnienie diety dla osób ograniczających spożycie produktów mięsnych i białka mlecznego np. wegetarian. Mogą również stanowić alternatywne źródło peptydów dla osób nietolerujących białka z innych produktów wysokoproteinowych.
Ta niezwykła alga zawiera też łatwo przyswajalne żelazo, magnez, potas, witaminy, makro i mikroelementy.
Spirulina jest najbogatszym, znanym obecnie źródłem kwasu gamma linolinowego (GLA) w diecie człowieka. Ma on wpływ na układ odpornościowy.

Za czasów Azteków i wśród plemion afrykańskich znad jeziora Czad spirulina stosowana była w kuchni, kosmetyce oraz lecznictwie. Nowego znaczenia i rozgłosu nabrała w 1988 r. po ogłoszeniu przez naukowców z NASA, że ze względu na swoje właściwości będzie hodowana w kosmosie i stanie się pokarmem dla astronautów.

Podobało Ci się? Udostępnij
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *